Kur’an’ı anlamak ve ona uygun bir hayat yaşamak isteyen Müslümanlar, Hz. Peygamber’den günümüze kadar her dönemde Kur’an öğretimine büyük önem vermişler ve bu iş için çeşitli kurumlar geliştirmişlerdir. Ülkemizde Kur’an öğretiminin yapıldığı kurumlardan birisi de Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Kur’an Kurslarıdır. Günümüzdeki Kur’an Kursları, Cumhuriyet döneminin kendi şartları içinde oluşan ve işleyiş bakımından önceki dönemlerden farklı olsa da günümüze kadar varlığını devam ettiren ve din eğitimi alanında önemli bir ihtiyaca cevap veren kurumlardır.
Kur’an Kursları ülkemizde İslam Dininin yeni yetişen nesillere öz olarak öğretildiği ilk din eğitimi kurumları olmasının yanında, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın imam hatiplik ve müezzinlik kayyımlık görevlerinde istihdam edeceği kendi personelinin hafızlık yaparak yetiştiği tek müessese olması bakımından da oldukça büyük bir öneme sahiptir.
Günümüzde Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı 18binden fazla Kuran Kursunda (4-6 yaş, yetişkin, ihtiyaç odaklı ve hafızlık) 300binden fazla öğrenci öğrenim görmektedir. Öğrenim gören öğrencilerden 80 bin civarında öğrenci hafızlık yapmakta iken 1975 yılından günümüze kadar Başkanlık tarafından yapılan hafızlık sınavlarında belge alanların sayısı 200 bine yaklaşmıştır.
Diyanet İşleri Başkanlığı Kuran Kurslarının din eğitimi alanındaki büyük önemine binaen 20 Nisan 2024 Tarih ve 32523 sayılı Resmi Gazetede “Kuran Eğitim Merkezleri” Yönetmeliği yayınlayarak 14-17 Yaş arası gençlere yönelik Kuran Eğitim merkezleri açmış ve bu merkezlerde görev alacak öğreticilerin niteliğini belirterek bu kurslara yönelik personel alacağını belirtmiştir.
Eğitimin Amacı
Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Kur’an Eğitim Merkezlerinde görev alan ve alacak olan din görevlilerinin kişisel ve mesleki gelişimlerine katkı sağlayıp, teorik ve pratik bilgi ve becerilerini arttırmak ve uzmanlar yetiştirmek.
Eğitimin Yöntemi: Çevrimiçi (Online)
Eğitim Saati: 40 Ders Saati
Eğitim Kazanımları
Programı başarıyla tamamlayan katılımcılar aşağıdaki bilgi ve becerilerine sahip olacaklardır:
- Sürecin aktif paydaşları olarak öğrenci, öğretmen, yönetici ve veli profili; Kur’an öğretiminde öğrenci motivasyonu ve öğretmen yeterlilikleri, hakkında bilgi sahibi olur.
- Teknik ve estetik açıdan yüzünden Kur’an öğretimi ve nitelikli hafızlık usul ve esasları hakkında bilgi sahibi olur.
- Kur’an-ı Kerim öğretiminde geleneksel yöntemleri bilir.
- Kur’an-ı Kerim öğretiminde yeni yöntem ve materyal kullanımı, Materyallerde bulunması gereken özellikler hakkında bilgi sahibi olur.
- Harflerin isimleriyle öğretilmesi, harflerin ve telaffuzlarının öğretilmesi, doğrudan harekelerle öğretim, ses temelli Öğretim, akran-grup çalışması yoluyla öğretim vb. yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
- Kur’an-ı Kerim öğretiminde yüzünden okuma sürecine etki eden yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
- Kur’an öğretiminde ölçme ve değerlendirme süreçleri. Ödül ve belgeler hakkında bilgi sahibi olur.
- 14-17 Yaş Gençlerin bilişsel, sosyal, psikolojik ve din gelişimleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Kuran eğitim tarihi hakkında bilgi sahibi olur
Eğitimin İçeriği
- Kur’an öğretiminde öğrenci, öğretmen, yönetici ve veli özellikleri; öğrenci motivasyonu ve öğretmen yeterlilikleri,
- Yüzünden Kur an öğretimi ve nitelikli hafızlık usul ve esasları.
- Kur’an-ı Kerim öğretiminde yüzünden okuma sürecine etki eden yöntem ve teknikler
- Kur’an-ı Kerim öğretiminde geleneksel yöntemler,
- Kur’an-ı Kerim öğretiminde yeni yöntem ve materyal kullanımı, Materyallerde bulunması gereken özellikler.
- Harflerin isimleriyle öğretilmesi, harflerin ve telaffuzlarının öğretilmesi, doğrudan harekelerle öğretim, ses temelli Öğretim, akran-grup çalışması yoluyla öğretim vb. yöntem ve teknikler.
- Kur’an öğretiminde ölçme ve değerlendirme süreçleri. Ödül ve belgeler.
- Kuran eğitim tarihi,
- 14-17 yaş gençlerin psiko-sosyal gelişimi,
- Hz. Peygamber ve gençlik iletişimi
Yorumlar