Birey ve toplum için önemli bir konumda olan Dini danışmanlık ve rehberlik görevini üstlenen dini danışmanda bir takım özellikler bulunması gerekir. Bu özellikler Karaca (2010) ve Savran (1995) tarafından şu şekilde açıklanmıştır:
-Mesleki yeterlilik
-Sevgi, af, şefkat, merhamet ve Allah’la sevgiye dayalı ilişki kurmak
-Güzel ahlak sahibi ve örnek bir yaşayışa sahip olmak
-Feraset, tevazu sahibi olma, sabırlı olmak
-Empati kurmak,
-Tutarlılık ve samimiyet
-Beden dili kullanımı,
-Saygılı olmak
-Dürüst ve duyarlı olmak
-Kendisiyle barışık, pratik, rahat olmak
-Etkili iletişim becerilerine sahip olmak
3.1.1.Mesleki Yeterlilik
Dini danışman ve rehber gerekli mesleki bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olmalıdır. Dini danışmanlar eksikliklerinin bulunduğu alanlarda kendilerini yetiştirmeli ve çağın gereklerine ayak uydurmalıdırlar, bilgilerini güncellemelidirler. Dini danışmanların hem akıl sağlığı konusunda hem de dini konularda yeterli bilgiye sahip olmaları gerekir (Ok 2012). Dini danışmanlar inanç, ibadet, ahlak gibi dini bilgi alanında kendilerini geliştirmelerinin yanı sıra insan psikolojisi, insan davranışları ve gelişim özellikleri gibi alanlarda da kendilerini geliştirmeli ve bilgi sahibi olmalıdırlar. Örneğin ergenlik çağındaki bir danışana verilen dini danışmalık hizmeti ile yetişkin bir bireye verilen dini danışmanlık hizmetinde kullanılan yöntemler, teknikler, öneriler aynı değildir. Bu nedenle danışman kendini sürekli yenilemelidir. “Danışman, zaman zaman kendisine odaklanarak, kendi eksikliklerini gözden geçirmeli, yanlış yaptığı noktaların farkına varmalı ve bunları düzeltmeye, bu eksikliklerini gidermeye çalışmalı, kendisini hiçbir zaman kusursuz görmemelidir. Bunun için de gerektiğinde rehber ya da uzman kişilerden yardım alabilmelidir. Fakat bunun yanı sıra danışmanlık faaliyetinde bulunduğu sırada bu eksiklikleri danışanda da gördüğü zaman ‘nasıl olsa bende de bu eksiklik var’ diyerek geçiştirmemeli, bu eksikliği kapatmaya çalışmalıdır. Bir yandan karşısındakine yardım ederken diğer yandan da kendisini yetiştirmelidir. Çünkü bireysel terapi, terapi vereni de iyileştiren bir araç olabilir” (Karaca 2010). Danışmanların mesleki, teknik ve bilimsel açıdan kendilerini sürekli güncellemeleri ve hedeflerini her zaman yüksek tutmaları gerekir