Aile ve Dinî Rehberlik Bürolarının Çalışma Usul ve Esaslar Nelerdir?

Bürolarda, başvuru sahipleriyle telefonla ya da yüz yüze görüşme yapılır. E-posta yolu ile gelen sorular cevaplandırılır.

Eğitim başvuru linki için tıklayınız.

Aile ve dinî rehberlik bürolarının çalışma usul ve esasları  

(1) Bürolarda, başvuru sahipleriyle telefonla ya da yüz yüze görüşme yapılır. E-posta yolu ile gelen sorular cevaplandırılır. Görüşme sırasında, hem kişinin hem de bulunduğu yerin sosyo-kültürel farklılıklarından doğan toplum davranışları dikkate alınır.  

(2) Yapılan başvurulara ilişkin bilgiler veri tabanında bulunan karteks formlarına işlenir, ayrıca bu bilgiler büroda sistematik bir şekilde arşivlenir. Ancak, veri tabanına kayıt yapılırken kesinlikle başvuran kişilerin adı, soyadı, vb. kişisel bilgileri işlenmez ve bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmaz.  

(3) Büroya başvuran kişiler, sorunları dikkate alınarak gerektiğinde adli makamlara, kolluk kuvvetlerine, İl Sağlık Müdürlükleri ile Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri veya ilgili birimlerine yönlendirilir.  

(4) Kadın, genç, çocuk ve aile ile ilgili olarak ulusal/uluslararası kabul edilen gün ve haftalarda ilgili kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği içerisinde sempozyum, panel, konferans ve kampanya gibi etkinlikler düzenlenmesi sağlanır.    

(5) Büroların bulunduğu bölgenin dinî, millî, ahlaki, sosyal ve kültürel yapısı ile bu yapının özelliklerinden doğan fert ve toplum davranışları göz önünde bulundurularak ihtiyaca uygun projeler üretilmesi sağlanır. Aile konusunda yürütülen ulusal/bölgesel proje ve eğitimler takip edilerek büro personelin bu eğitimlere katılması desteklenir.    

(6) Çocuk Destek Merkezleri öncelikli olmak üzere çocuk evleri, çocuk evleri sitesi, çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında koruma ve bakım altında olan çocuklara uygulanmak amacıyla hazırlanan değerler eğitimi programının uygulanması sağlanır.  

(7) Kadın, çocuk ve gençler ile ilgili konular başta olmak üzere aileyi ilgilendiren alanlarda yapılan araştırma ve yayınların takibi, bunların arşivlenmesi ve büro için kütüphane oluşturulması sağlanır.  

(8) Büroların faaliyetlerini planlamak, organize etmek ve uygulamalarını takip etmek üzere büroda çalışan vaizlerden biri ilgili Müftülüğün teklifi üzerine Başkanlığın tensibi ile koordinatör olarak görevlendirilir. Görevlendirmeler iki yılda bir yenilenir. Koordinatör, il müftüsüne bağlı çalışır.    

(9) Bürolarda nöbet usulü ile çalışılır. Çocuk evi, çocuk evi sitesi, çocuk destek merkezi, öğrenci yurdu, gençlik merkezi, kadın konuk evi, fabrika vb. gibi mekânlarda verilen manevi destek hizmetini ve büro tarafından gerçekleştirilen konferans, seminer, panel vb. gibi faaliyetleri kapsayan görevler Bürolarda görevlendirilen vaizler için bir günlük nöbeti ifade eder. İl ve ilçe müftülüklerince bürolarda görevlendirilen Kur’an kursu öğreticilerinden aktif olarak eğitim hizmeti yapmayanlar tam mesai saati esasına göre, aktif eğitim hizmetinde görev yapanlar ise eğitimi aksatmayacak şekilde nöbet tutar. İmam-hatip ve müezzin-kayyımlar da cami hizmetlerini aksatmayacak şekilde görevlendirilir. 

9.02.2024 12:00

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM